Veelgestelde vragen

Nog steeds niets wijzer geworden? Mail ons gerust.

Inschrijving & annulering

Tot wanneer kan ik me inschrijven?

In principe tot enkele weken voor vertrek. We hanteren echter een maximum en weten uit ervaring dat de reis snel volzet is.

Indien de reis volzet is schrijf je je best nog in, je komt dan op de wachtlijst terecht.

Is er een wachtlijst?

Ja, van zodra het maximaal aantal inschrijvingen is bereikt start de wachtlijst. Je schrijft je in zoals voorheen, via de inschrijvingspagina, je komt dan automatisch op de wachtlijst terecht.

Wanneer ben ik definitief ingeschreven?

Nadat je de inschrijvingsbevestiging hebt ontvangen (verstuurd naar het e-mailadres ingevuld bij de ouder) en het voorschot van €100 hebt overgeschreven.

Kan iedereen mee?

Deze sneeuwvakantie wordt georganiseerd voor leerlingen van Middenschool Brugge Centrum, Atheneum Brugge en GO! Athena Oostende - campus Pegasus en Olympus.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
  • Annulatie door de deelnemer: annulaties gebeuren steeds schriftelijk. Telefonisch of mondeling worden geen opzeggingen aanvaard!
    • de deelnemer zoekt zelf een vervanger: recuperatie van het inschrijvingsgeld via de vervanger
    • annulatie zonder vervanger:
      • Minder dan 1 maand voor aanvang reis: 75% van het totaal (-€100) wordt terugbetaald. €100 wordt aangerekend voor administratie- en annulatiekosten.
      • Minder dan 1 week voor aanvang reis: 50% van het totaal (-€100) wordt terugbetaald. €100 wordt aangerekend voor administratie- en annulatiekosten.
  • Annulatie door de organisatie
    • Wangedrag op school kan aanleiding geven tot annulatie van de deelname, op aangeven van de betrokken schooldirectie. Indien er geen vervanger wordt gevonden, zijn de gewone annulatievoorwaarden van kracht.
  • Onderbreking tijdens de reis: geen terugbetaling.
Kan ik de doorgegeven maten nog wijzigen?

Dat kan meestal nog tot een maand voor vertrek. In februari ontvang je ook nog een mailtje waarin de maten nog eens bevestigd kunnen worden.

Ik weet de maten nu nog niet omdat die nog sterk zullen wijzigen, wat vul ik in?

Vul in wat het best past. Tot een maand voor vertrek kunnen meestal nog nieuwe maten doorgegeven worden.

Ik kan niet naar de infoavond, kan ik de info per e-mail verkrijgen?

Alle info die gegeven wordt op de infoavond is ook hier in deze veelgestelde vragen (FAQ) te vinden.

Ik krijg geen e-mails van jullie, hoe komt dit?

Mogelijk is de e-mail in de SPAM-map terecht gekomen of geblokkeerd door je e-mailprovider. Stuur ons gerust een mailtje, dan kunnen we dat bekijken.

Ik krijg geen sms-updates van jullie tijdens de reis, hoe komt dit?

Elk gsm-nummer dat is toegevoegd via de website ontvangt normaal een sms.
Let wel: het gsm-nummer ingevuld bij “gegevens van de leerling” ontvangt deze niet.

Betalingen

Op welke IBAN-rekeningnummer moet ik betalen?

Je vindt de details in de e-mail die je ontvangt na inschrijving. Mocht je de mails niet meer vinden mag je ons ook een mailtje sturen.

Kan ik gespreid betalen?

Ja. Bij inschrijving kan gekozen worden voor het aantal betalingsschijven. Let wel: hoe later de inschrijving, hoe minder schijven er zullen zijn.

Kan ik een tegemoetkoming "Sportkamp" aanvragen bij het ziekenfonds?

Ja, al hangt dat vaak af van het ziekenfonds. Deze mag u na de skireis ingevuld aan het schoolsecretariaat bezorgen, die deze dan aftekent en afstempelt.

Wat is er allemaal inbegrepen in de prijs?

Zo goed als alles:

  • Busrit
  • Verblijf in jeugdhotel
  • Volpension
  • Lunchpakket over de middag
  • Skipas voor zes dagen
  • Ski of Snowboardbegeleiding
  • Skiles voor de beginners
  • Huur materiaal (let wel: huur snowboardmateriaal is iets duurder (€35))
  • Avondanimatie in hotel en nachttoezicht
  • Schoolverzekering

Wat is niet inbegrepen:

  • Toegang tot het zwembad (omdat we niet op voorhand weten wie meegaat)
  • Helm (al kun je die ook bij ons huren voor €6)
  • Lunchpakket op de bus (tijdens de terugrit kopen de leerlingen best iets bij een tussenstop langs de snelweg)
  • Ski- of snowboardkledij (broek, jas, sokken, handschoenen, enz.)
Moet ik zakgeld meebrengen?

Op reis gaan zonder iets te kopen is niet zo leuk. Een drankje, een versnapering, een uitstapje, ... Het hoort er allemaal bij. Groot voordeel in ons hotel is dat de frisdranken gratis zijn. In het dorp zijn enkele supermarkten en winkeltjes.
Hoeveel voorzie je het best?

  • Drankje op de piste: +/- € 3,50
  • Zwembad: €10 (niet verplicht)

Betalen doen we in Oostenrijk ook met euro. Ideaal betaalmiddel, naast wat cash geld, is de bankkaart. Vrijwel alle winkels in het dorp en enkele zaken op de piste aanvaarden ook de bankkaart. Er zijn ook geldautomaten in het dorp. Echter zijn geldafhalingen vaak niet meer kostenloos. We begeleiden de leerlingen echter naar de geldautomaat.

Moeten we zelf eten kopen op de piste?

Neen, ’s ochtends maken de leerlingen een lunchpakket en krijgen ze een flesje water dat ze meenemen naar de piste. Het is natuurlijk ook wel eens leuk om een drankje of versnapering te kopen.

Waarom krijg ik geen bevestiging van een uitgevoerde betaling?

Betalingsbevestigingen worden enkel naar het e-mailadres gestuurd dat ingevuld werd bij “gegevens van de ouder”. De betalingen worden echter niet meteen verwerkt. Het kan zeker enkele dagen duren.

Het kan ook zijn dat de e-mail in de SPAM-map terecht gekomen is of geblokkeerd door je e-mailprovider. Stuur ons gerust een mailtje, dan kunnen we dat bekijken.

Kan ik via de mutualiteit een tussenkomst voor sportkampen bekomen?

Via de mutualiteit kan u een tussenkomst voor sportkampen bekomen. U vindt het formulier meestal op de website van uw mutualiteit. Deze mag u na de skireis ingevuld aan het schoolsecretariaat bezorgen, die deze dan aftekent en afstempelt.

Benodigdheden

Wat moet er in de valies?

Eén valies met daarin:

  • Skihandschoenen (liefst waterdicht en gevoerd)
  • Ski-jas (kan je eventueel aantrekken om te vertrekken...)
  • Skibroek of skipak (waterdicht)
  • Thermisch ondergoed is niet nodig (het is reeds voldoende warm in deze periode)
  • Skibril
  • Eventueel helm (als je er zelf een hebt)
  • Zes paar warme skikousen
  • Nekwarmer (vb: Buff)
  • Stevige schoenen (waarmee je in de sneeuw mag)
  • Twee lange broeken
  • Korte broek (in het dal kan het ook zeer warm zijn)
  • Trainingsbroek (voor op de bus)
  • T-shirts en warme truien of sweaters
  • Zwemgerief
  • Voldoende ondergoed
  • Zakdoeken
  • Slaapkledij
  • Toiletgerief: handdoeken, washandjes, zeep, tandenborstel, tandpasta
  • Een zak voor het vuile linnen
  • Zonnebril, zonnecrème, after-sun en lippenbeschermer
  • Eventuele medicijnen (zeker niet vergeten door te geven bij de medische gegevens)
  • Je ouders bedenken ook nog wél een paar dingen, die je niet mag vergeten:
    Vb: adressen om kaartjes te schrijven, ...

Eén kleine zak neem je mee de bus op, met hierin:

  • Lunchpakket
  • Identiteitskaart
  • (Nek)kussentje voor op de bus
  • Zakgeld (meer info bij "Moet ik zakgeld meebrengen?")

Probeer megakoffers te vermijden. Graag op elk stuk bagage ook een naametiket aanbrengen.

Ik heb mijn eigen materiaal, mag ik dat meebrengen?

Ja. Bij inschrijving kan je aangeven dat je je eigen ski- of snowboardmateriaal meebrengt. Als je zelf sticks, botten, helm en latten of board meebrengt krijg je tevens een korting.

Welke reisdocumenten moet ik meebrengen?

Voor onze reis hebben we een aantal zaken nodig.

  • Reistoelating buitenland (stadhuis)
    Minderjarigen moeten van hun ouders de toelating krijgen om naar het buitenland op reis te gaan. U kan dergelijke toelating op het stadhuis halen. De te vermelden reisgroep is: GO! Athena Oostende, Middenschool Brugge Centrum of Atheneum Brugge.
  • Kopie van de identiteitskaart
    Voor- en achterzijde. Dit document kan later worden doorgestuurd.
  • Identiteitskaart
    Uiteraard ook de identiteitskaart zelf.
  • Geldige Europese ziekteverzekeringskaart (EZVK)
    Europese ziekteverzekeringskaart
    Aan te vragen bij uw mutualiteit. Laat u evenwel niet wijsmaken dat een MUTAS-kaartje voldoende is. Onze ervaring in Oostenrijk is dat dit blauwe kaartje u behoedt voor veel administratie en kosten.
  • Gedragscode
    Kun je later digitaal doorsturen.
  • Mediche fiche
    Kun je later digitaal invullen.
Waar vind ik de medische fiche en gedragsregels die we moeten uploaden?

In maart wordt er een mail gestuurd naar de ouders waar de medische fiche ingevuld en de nodige documenten geüpload kan worden.

Ik heb een kaartje van Mutas, is dat voldoende?

Neen. Laat je niet wijsmaken door je ziekenfonds dat het kaartje van Mutas met telefoonnummer genoeg is. We hebben wel degelijk het blauwe Europees Ziekteverzekerinsgkaartje (EZVK) met uniek nummer en geldige einddatum nodig (zoals op de foto).

Europese ziekteverzekeringskaart

Ik heb een kaartje van DKV, geef ik dat mee?

Dat mag zeker, maar kan niet gelden ter vervanging van je Europees Ziekteverzekeringskaart. Die laatste moeten we zeker ook bij hebben.

Welk skimateriaal kunnen we niet huren?

Standaard voorzien wij voor de skiërs

  • Skibotten
  • Skilatten
  • Sticks
  • Eventuele helm (+ €6)

En voor de snowboarders

  • Snowboardboots
  • Snowboard
  • Eventuele helm (+€6)

Voor onderstaande zaken moet je dus zelf kijken

  • Ski-jas
  • Skibroek
  • Skisokken
  • Skibril
  • Skihandschoenen
Welke skibril moet ik kopen als ik een bril draag?

Als je een bril draagt tijdens het skiën kan het handig zijn om een skihelm mét vizier te kopen. Je schuift dat vizier dan eenvoudig over je bril heen tijdens het skiën. 

Wijzelf verhuren enkel helmen zonder vizier. Mocht je dat dus nodig hebben zul je zelf een moeten kopen.

Wanneer moet ik de Go2Amadé-trui aandoen.

Liefst zo veel mogelijk, maar verplicht tijdens de busritten heen en terug. Er stoppen immers meerdere bussen langs de wegrestaurants. Door onze pull kunnen we iedereen gemakkelijk herkennen.

Krijgen we ieder jaar een nieuwe trui?

We gaan er van uit dat je de trui van vorig jaar opnieuw kunt aandoen. Als je echter sterk gegroeid bent laat je ons best weten dat je een nieuwe wenst.

Als je voor het eerst meegaat voorzien we een pull.

Wat zijn de maten van de trui?

De maten zijn als volgt:

Skiën & activiteiten

Wat doen we naast het skiën nog?

Na het skiën keren we terug naar het hotel. Eens daar is er voldoende tijd om zich te wassen en wat te rusten of het dorpje te bezoeken. Na het avondmaal wordt vaak nog een avondactiviteit voorzien. Zo gaan we ook eens gaan zwemmen en wordt er zelfs een quiz georganiseerd!

Zie ook "Hoe ziet een dagindeling er uit?".

Worden er ski- en snowboardlessen voorzien?

Iedereen gaat steeds skiën of snowboarden in groep samen met een of meerdere begeleiders.

De beginners krijgen skilessen van gediplomeerde skimonitoren.

Ik kan nog niet skiën/snowboarden, kan ik toch mee?

Natuurlijk! De meesten hebben nog geen of weinig ervaring op de piste. Er worden ski- en snowboardlessen voorzien voor de beginners.

Moeten we mee naar het zwembad?

De toegangsprijs voor het zwembad (doorgaans €10) is niet inbegrepen in de totaalprijs. We doen dit zo omdat we uit ervaring weten dat er steeds leerlingen zijn die niet mee willen naar het zwembad. Na enkele intensieve skidagen gaan ze soms liever vroeg naar bed.

Hoe ziet een dagindeling er uit?
07.00 Ontbijt
08.30 Vertrek
09.15 Ochtendski
12.00 Lunchpakket in berghut
13.00 Middagski
16.00 Vertrek naar hotel
18.30 Avondmaal
20.00 Avondactiviteit / rust
22.00 Bedtijd 1e graad
22.30 Bedtijd 2e graad

Bus & Vervoer

Kan ik kiezen waar ik opstap op de bus?

Als je ons dat vooraf laat weten is dat uiteraard geen probleem.
Standaard gaan we er van uit dat je opstapt in de stad waar je school loopt.

Moet ik een lunchpakket voorzien?

Enkel voor de heenreis op de bus. Bij aankomst in het hotel wordt er een middagmaal voorzien.
Tijdens de week maken de leerlingen een lunchpakket bij het ontbijt.
Voor we de terugreis aanvatten richting België is er een avondmaal voorzien in het hotel. Tijdens de terugreis is er de mogelijkheid om iets te kopen in een wegrestaurant tijdens een busstop.

Mogen we iets eten en drinken op de bus?

Dat mag, maar enkel drankjes in hersluitbare flesjes zijn toegelaten.

Kauwgom is verboden. Net zoals pepdranken (zoals Red Bull) en alcohol.

Hoe verloopt de heen- en terugrit?

Vertrek

We verzamelen op vrijdag 4 april 2025 op de aangegeven tijdstippen:

Mogelijk worden de exacte vertrektijden en -plaatsen nog aangepast.

  • Verzamelen om 18.30 uur (19.00 uur vertrek): Oostende - GO! Athena Campus Olympus: inrit Maurits Sabbestraat (rechts van de schoolgebouwen), Maurits Sabbestraat 8 - 8400 Oostende
  • Verzamelen om 19.00 uur (19.30 uur vertrek): Brugge - MS Brugge centrum: zijkant parking Kinepolis, Koning Albert I-laan 200, St. Michiels Brugge

Aankomst te Altenmarkt op zaterdag 5/04/2025 omstreeks 10.00 uur, afhankelijk van de verkeersdrukte.

Terugkeer

Zaterdagmorgen 12/04/2025 aankomst op dezelfde plek als vertrek.
De exacte aankomsttijd (afhankelijk van de verkeersdrukte) worden zaterdagochtend nog doorgestuurd via SMS.

Bagage

Elke leerling mag één stuk bagage meenemen, naast één stuk handbagage. Probeer megakoffers te vermijden. Graag op elk stuk bagage ook een naametiket aanbrengen.

Hotel

Waar verblijven we?

Hier!

Wat krijgen we te eten op hotel?

Eén van de troeven van het hotel is het lekkere eten.
Het zijn steeds gerechten die bijna iedereen lust. In de ochtend krijgen we allen een ontbijt, er is zeker keus genoeg voor iedereen. De leerlingen maken dan ook hun lunchpakket voor tijdens de middagpauze. ’s Avonds is er een steeds een warme maaltijd met soep.

Kan ik ook vegetarisch eten?

Ja. Er volgt voor vertrek nog een e-mail waar allerlei gegevens dienen te worden achtergelaten. Daar kan ook gekozen worden voor een vegetarische maaltijd.

Is drank in het hotel ook inbegrepen?

Ja! Er staat een drankautomaat waar je telkens je glas kan bijvullen. Die kan de hele dag door tot 20 uur gebruikt worden. Water is altijd beschikbaar.
Het is niet de bedoeling hier een lege fles te vullen.

Kan ik kiezen bij wie ik op de kamer zit?

We proberen daar rekening mee te houden. 

Bij de inschrijving kun je reeds bij opmerking enkele namen doorgeven met wie je graag op de kamer zou zitten. Daarnaast mag je ons ook steeds een mailtje sturen of je voorkeur doorgeven aan één van de begeleidende leerkrachten.

Jongens en meisjes slapen apart.

Met hoeveel slapen we op de kamer?

Er zijn kamers van 3 tot 7 personen.

Zijn de kamers gemengd?

Nee, jongens en meisjes slapen apart.

Hoe kan ik de begeleiders (dringend) bereiken tijdens de reis?

Tijdens de reis is er één telefoonnummer (wordt bij aanvang van de reis meegedeeld) beschikbaar. Dat is de snelste manier om de begeleiding te bereiken. Het kan natuurlijk zijn dat je niet meteen antwoord krijgt, we zijn dan waarschijnlijk nog aan het skiën. 

Voor alle andere zaken mag je ons mailen.